WARSZTATY Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego
- Małgorzata Dobrowolska, Redaktor Naczelna Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego oraz autorka Lokomotywy - najnowszej serii do nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej
tytuł warsztatów: Ważne, ważniejsze i najważniejsze w nauczaniu matematyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej
WYSTĄPIENIA W SESJACH
-
mgr Anna Baczko-Dombi, Instytut Filozofii i Socjologii PAN; Instytut Socjologii, Uniwersytet Warszawski, Warszawa;
tytuł referatu: Ucieczka od matematyki. Społeczne uwarunkowania i konsekwencje postrzegania matematyki
-
mgr Gabriela Biel, Katedra Matematyki, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Uniwersytet Przyrodniczy, Wrocław;
tytuł referatu: Zadania matematyczne w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej. Spojrzenie z perspektywy teorii rozwoju myślenia matematycznego
-
dr Barbara Bilewicz Kuźnia, Instytut Pedagogiki, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin;
tytuł referatu: Wykorzystanie klocków Froebla w edukacji matematycznej dzieci
-
prof. dr hab. Piotr Błaszczyk, dr Joanna Major, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Analiza matematyczna bez pojęcia granicy
-
dr Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Katedra Fizyki Relatywistycznej, Wydział Matematyki i Informatyki, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn;
tytuł referatu: Popularyzacja matematyki na uniwersytetach dziecięcych
-
prof. dr hab. Bartosz Brożek, Katedra Filozofii Prawa i Etyki Prawniczej, Wydział Prawa i Administracji , Uniwersytet Jagielloński, Kraków;
tytuł referatu: Matematyka i poezja, czyli o granicach znaczenia
-
dr Ewa Brzdęk, Instytut Pedagogiki Specjalnej, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Jak uczy się matematyki dzieci niemówiące? Metody alternatywnej komunikacji. Zastosowanie urządzeń wysokiej technologii
-
mgr Krzysztof Cipora, mgr Monika Szczygieł, Instytut Psychologii, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński, Kraków;
tytuł referatu: Lęk przed matematyką: teoria i wyniki walidacji kwestionariusza AMAS (Abbreviated Math Anxiety Scale) na polskiej próbie
-
prof. Bronisław Czarnocha, Hostos Community College, City University of New York New York;
tytuł referatu: Ludzka i komputerowa kreatywność
-
dr Maria Dąbrowa, Wydział Zarządzania i Turystyki, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Tarnów;
tytuł referatu: Możliwości i znaczenie kształcenia matematycznego w studiowaniu kierunków ekonomicznych
-
dr Mirosław Dąbrowski, Instytut Matematyki, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski, Warszawa;
tytuł referatu: Tutoring koleżeński w doskonaleniu nauczycieli na przykładzie "matematycznego bąbla bydgoskiego"
-
prof. dr hab. Urszula Foryś, Instytut Matematyki Stosowanej i Mechaniki, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski, Warszawa;
tytuł referatu: Co możemy opisać układem dynamicznym?
-
mgr Joanna Galant, XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania, Lublin;
tytuł referatu: Matematyczno-logiczny transfer w nauczaniu języka angielskiego na różnych etapach edukacyjnych
-
mgr Agata Hoffmann, Instytut Matematyczny, Wydział Matematyki i Informatyki, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław;
tytuł referatu: M.C. Escher - inspiracja dla nauczyciela matematyki
-
dr Mateusz Hohol, Katedra Filozofii Przyrody, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Kraków; Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych;
tytuł referatu: Język a matematyka. Perspektywa rozwojowo-kognitywna
-
dr Jakub Jernajczyk, Katedra Sztuki Mediów, Wydział Grafiki i Sztuki Mediów, Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław;
tytuł referatu: Myśląc obrazem – rola percepcji i wyobraźni wzrokowej w matematyce i edukacji matematycznej
-
dr Alina Kalinowska, Katedra Wczesnej Edukacji, Wydział Nauk Społecznych,
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn;
tytuł referatu: Dziecięce badania matematyczne we wczesnej edukacji
-
prof. dr hab. Maria Korcz, Wydział Pedagogiki, Wyższa Szkoła Humanistyczna, Leszno;
tytuł referatu: Czy nowe wyzwania pogłębiają stare problemy związane z kształceniem nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
-
dr Wioletta Kozak, Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa;
wstępny tytuł referatu: Matematyczne imponderabilia w edukacji polonistycznej
-
mgr Dorota Kraska, Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego, Konstantynów Łódzki;
tytuł referatu: Salvadore Dali jako przykład integracji matematyki z językiem polskim i wiedzą o kulturze w szkole ponadgimnazjalnej
-
mgr Magdalena Kubat, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Język i precyzja w definiowaniu matematycznych struktur na przykładzie nietypowego wielościanu
-
mgr inż. Anna Kucharzewska, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Matematyka z pudełka
-
mgr Anna Laskowska, Gliwice;
tytuł referatu: Ciekawe lektury.
-
dr Maria Legutko, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Trudne do osiągnięcia umiejętności matematyczne na podstawie wyników egzaminów i badań międzynarodowych
-
mgr Renata Malejki, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Uwagi dotyczące języka matematycznego i logiki w nauczaniu matematyki
-
dr Anna Malenda, Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Gdański, Gdańsk;
tytuł referatu: Uczeń uzdolniony matematycznie w percepcji badacza oraz rówieśnika
-
prof. dr hab. Jarosław Mrozek, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Gdański, Gdańsk;
tytuł referatu: Filozoficzne podstawy rozumienia matematyki
-
dr Elżbieta Mrożek, Instytut Matematyki, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki, Uniwersytet Gdański, Gdańsk;
tytuł referatu: Wybrane zagadnienia edukacji matematycznej oczami dzieci i przyszłych nauczycieli
-
mgr Janusz Nowak, Zespół Szkół Ekonomicznych w Opolu; Uniwersytet Opolski, Opole;
tytuł referatu: Postrzeganie matematyki wśród studentów - raport z badań
-
prof. dr hab. Urszula Oszwa, Instytut Pedagogiki, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin;
tytuł referatu: Liczby w życiu codziennym – alfabetyzm matematyczny farmaceutów i polonistów
-
prof. Antoni Pardała[1], prof. D. Rakhymbek[2], prof. N.K. Ashirbayev[2]
[1] Katedra Matematyki, Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów
[2] M. Auezov South Kazakhstan State University;
tytuł referatu: Współczesne matematyczne kształcenie - kryzys i przyszłość -
mgr Barbara Pieronkiewicz, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Dydaktyka matematyki wobec wyzwań współczesności - inspiracje psychologiczne
-
prof. dr hab. Jerzy Pogonowski, Zakład Logiki Stosowanej, Wydział Neofilologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
wstępny tytuł referatu: Twórcza rola patologii w matematyce
-
mgr Paweł Prysak, Katedra Matematyki Finansów, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków;
tytuł referatu: Analiza typowych matematycznych błędów studentów kierunków ekonomicznych
-
mgr Anna Pyzara, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin;
tytuł referatu: Przyszli nauczyciele wobec modelowania matematycznego
-
mgr Maciej Rosiński, Instytut Anglistyki, Wydział Neofilologii, Uniwersytet Warszawski, Warszawa;
tytuł referatu: Metafory w nauczaniu matematyki: przykład zastosowania
Teorii Metafory Pojęciowej
-
dr Bożena Rożek, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Dydaktyczne możliwości poznawcze badań eyetrackingowych w zakresie analizy procesu rozwiązywania zadania matematycznego
-
mgr Joanna Sęk, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Geometria dziewięciu punktów narzędziem do diagnozowania i rozwijania wybranych umiejętności matematycznych uczniów
-
dr Paulina Sosnowska, Zakład Filozoficznych Podstaw Pedagogiki, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski, Warszawa;
temat referatu: Metafizyka i liczby (Spotkanie na pograniczu nauk)
-
mgr Monika Szczygieł, mgr Krzysztof Cibora, Instytut Psychologii, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński, Kraków;
tytuł referatu: Zmysł numeryczny (number sense) - diagnoza u dzieci w wieku
wczesnoszkolnym ze wsi i miast. Założenia projektu i wstępne wyniki
-
dr Lidia Zaręba, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków;
tytuł referatu: Specyfika matematycznego myślenia uczniów w świetle pewnego badania
-
prof. dr hab. Wacław Zawadowski, Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, Warszawa;
tytuł referatu: Matematyka jako język, zjawisko Benezeta-Konarzewskiego
-
prof. dr hab. Małgorzata Żytko, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski, Warszawa;
tytuł referatu: Pakiet edukacyjny „Gramy w piktogramy” – matematyka bez podręcznika - doświadczenia i eksperymenty dzieci wspierające myślenie