WARSZTATY Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego

  1. Małgorzata Dobrowolska, Redaktor Naczelna Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego oraz autorka Lokomotywy - najnowszej serii do nauczania w klasach 1-3 szkoły podstawowej tytuł warsztatów: Ważne, ważniejsze i najważniejsze w nauczaniu matematyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej

WYSTĄPIENIA W SESJACH

  1. mgr Anna Baczko-Dombi, Instytut Filozofii i Socjologii PAN; Instytut Socjologii, Uniwersytet Warszawski, Warszawa; tytuł referatu: Ucieczka od matematyki. Społeczne uwarunkowania i konsekwencje postrzegania matematyki
  2. mgr Gabriela Biel, Katedra Matematyki, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Uniwersytet Przyrodniczy, Wrocław; tytuł referatu: Zadania matematyczne w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej. Spojrzenie z perspektywy teorii rozwoju myślenia matematycznego
  3. dr Barbara Bilewicz Kuźnia, Instytut Pedagogiki, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin; tytuł referatu: Wykorzystanie klocków Froebla w edukacji matematycznej dzieci
  4. prof. dr hab. Piotr Błaszczyk, dr Joanna Major, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Analiza matematyczna bez pojęcia granicy
  5. dr Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Katedra Fizyki Relatywistycznej, Wydział Matematyki i Informatyki, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn; tytuł referatu: Popularyzacja matematyki na uniwersytetach dziecięcych
  6. prof. dr hab. Bartosz Brożek, Katedra Filozofii Prawa i Etyki Prawniczej, Wydział Prawa i Administracji , Uniwersytet Jagielloński, Kraków; tytuł referatu: Matematyka i poezja, czyli o granicach znaczenia
  7. dr Ewa Brzdęk, Instytut Pedagogiki Specjalnej, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Jak uczy się matematyki dzieci niemówiące? Metody alternatywnej komunikacji. Zastosowanie urządzeń wysokiej technologii
  8. mgr Krzysztof Cipora, mgr Monika Szczygieł, Instytut Psychologii, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński, Kraków; tytuł referatu: Lęk przed matematyką: teoria i wyniki walidacji kwestionariusza AMAS (Abbreviated Math Anxiety Scale) na polskiej próbie
  9. prof. Bronisław Czarnocha, Hostos Community College, City University of New York New York; tytuł referatu: Ludzka i komputerowa kreatywność
  10. dr Maria Dąbrowa, Wydział Zarządzania i Turystyki, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Tarnów; tytuł referatu: Możliwości i znaczenie kształcenia matematycznego w studiowaniu kierunków ekonomicznych
  11. dr Mirosław Dąbrowski, Instytut Matematyki, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski, Warszawa; tytuł referatu: Tutoring koleżeński w doskonaleniu nauczycieli na przykładzie "matematycznego bąbla bydgoskiego"
  12. prof. dr hab. Urszula Foryś, Instytut Matematyki Stosowanej i Mechaniki, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski, Warszawa; tytuł referatu: Co możemy opisać układem dynamicznym?
  13. mgr Joanna Galant, XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania, Lublin; tytuł referatu: Matematyczno-logiczny transfer w nauczaniu języka angielskiego na różnych etapach edukacyjnych
  14. mgr Agata Hoffmann, Instytut Matematyczny, Wydział Matematyki i Informatyki, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław; tytuł referatu: M.C. Escher - inspiracja dla nauczyciela matematyki
  15. dr Mateusz Hohol, Katedra Filozofii Przyrody, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, Kraków; Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych; tytuł referatu: Język a matematyka. Perspektywa rozwojowo-kognitywna
  16. dr Jakub Jernajczyk, Katedra Sztuki Mediów, Wydział Grafiki i Sztuki Mediów, Akademia Sztuk Pięknych, Wrocław; tytuł referatu: Myśląc obrazem – rola percepcji i wyobraźni wzrokowej w matematyce i edukacji matematycznej
  17. dr Alina Kalinowska, Katedra Wczesnej Edukacji, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn; tytuł referatu: Dziecięce badania matematyczne we wczesnej edukacji
  18. prof. dr hab. Maria Korcz, Wydział Pedagogiki, Wyższa Szkoła Humanistyczna, Leszno; tytuł referatu: Czy nowe wyzwania pogłębiają stare problemy związane z kształceniem nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
  19. dr Wioletta Kozak, Centralna Komisja Egzaminacyjna oraz Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa; wstępny tytuł referatu: Matematyczne imponderabilia w edukacji polonistycznej
  20. mgr Dorota Kraska, Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego, Konstantynów Łódzki; tytuł referatu: Salvadore Dali jako przykład integracji matematyki z językiem polskim i wiedzą o kulturze w szkole ponadgimnazjalnej
  21. mgr Magdalena Kubat, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Język i precyzja w definiowaniu matematycznych struktur na przykładzie nietypowego wielościanu
  22. mgr inż. Anna Kucharzewska, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Matematyka z pudełka
  23. mgr Anna Laskowska, Gliwice; tytuł referatu: Ciekawe lektury.
  24. dr Maria Legutko, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Trudne do osiągnięcia umiejętności matematyczne na podstawie wyników egzaminów i badań międzynarodowych
  25. mgr Renata Malejki, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Uwagi dotyczące języka matematycznego i logiki w nauczaniu matematyki
  26. dr Anna Malenda, Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Gdański, Gdańsk; tytuł referatu: Uczeń uzdolniony matematycznie w percepcji badacza oraz rówieśnika
  27. prof. dr hab. Jarosław Mrozek, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Gdański, Gdańsk; tytuł referatu: Filozoficzne podstawy rozumienia matematyki
  28. dr Elżbieta Mrożek, Instytut Matematyki, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki, Uniwersytet Gdański, Gdańsk; tytuł referatu: Wybrane zagadnienia edukacji matematycznej oczami dzieci i przyszłych nauczycieli
  29. mgr Janusz Nowak, Zespół Szkół Ekonomicznych w Opolu; Uniwersytet Opolski, Opole; tytuł referatu: Postrzeganie matematyki wśród studentów - raport z badań
  30. prof. dr hab. Urszula Oszwa, Instytut Pedagogiki, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin; tytuł referatu: Liczby w życiu codziennym – alfabetyzm matematyczny farmaceutów i polonistów
  31. prof. Antoni Pardała[1], prof. D. Rakhymbek[2], prof. N.K. Ashirbayev[2]
    [1] Katedra Matematyki, Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów
    [2] M. Auezov South Kazakhstan State University;
    tytuł referatu: Współczesne matematyczne kształcenie - kryzys i przyszłość
  32. mgr Barbara Pieronkiewicz, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Dydaktyka matematyki wobec wyzwań współczesności - inspiracje psychologiczne
  33. prof. dr hab. Jerzy Pogonowski, Zakład Logiki Stosowanej, Wydział Neofilologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; wstępny tytuł referatu: Twórcza rola patologii w matematyce
  34. mgr Paweł Prysak, Katedra Matematyki Finansów, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków; tytuł referatu: Analiza typowych matematycznych błędów studentów kierunków ekonomicznych
  35. mgr Anna Pyzara, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin; tytuł referatu: Przyszli nauczyciele wobec modelowania matematycznego
  36. mgr Maciej Rosiński, Instytut Anglistyki, Wydział Neofilologii, Uniwersytet Warszawski, Warszawa; tytuł referatu: Metafory w nauczaniu matematyki: przykład zastosowania Teorii Metafory Pojęciowej
  37. dr Bożena Rożek, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Dydaktyczne możliwości poznawcze badań eyetrackingowych w zakresie analizy procesu rozwiązywania zadania matematycznego
  38. mgr Joanna Sęk, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Geometria dziewięciu punktów narzędziem do diagnozowania i rozwijania wybranych umiejętności matematycznych uczniów
  39. dr Paulina Sosnowska, Zakład Filozoficznych Podstaw Pedagogiki, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski, Warszawa; temat referatu: Metafizyka i liczby (Spotkanie na pograniczu nauk)
  40. mgr Monika Szczygieł, mgr Krzysztof Cibora, Instytut Psychologii, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński, Kraków; tytuł referatu: Zmysł numeryczny (number sense) - diagnoza u dzieci w wieku wczesnoszkolnym ze wsi i miast. Założenia projektu i wstępne wyniki
  41. dr Lidia Zaręba, Instytut Matematyki, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków; tytuł referatu: Specyfika matematycznego myślenia uczniów w świetle pewnego badania
  42. prof. dr hab. Wacław Zawadowski, Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, Warszawa; tytuł referatu: Matematyka jako język, zjawisko Benezeta-Konarzewskiego
  43. prof. dr hab. Małgorzata Żytko, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski, Warszawa; tytuł referatu: Pakiet edukacyjny „Gramy w piktogramy” – matematyka bez podręcznika - doświadczenia i eksperymenty dzieci wspierające myślenie

© 2014 Paweł Solarz